Make-up hvězdy instagramu

Když jsem na Instagramu dosáhla své první tisícovky sledujících, měla jsem pocit, že mám správnou nohou vykročeno k tomu, abych se stala vlivnou influencerkou. Takže zpátky na zem. Víte o tom, že taková kosmetická bohyně Huda Kattan (Hudabeauty) má 47,4 milionu sledujících? James Charles (jamescharles) má svoji fanouškovskou základnu někde okolo 16 milionů followerů, známou kosmetickou guru Michelle Phan (michellephan) pak sledují dva miliony uživatelů na sociální síti Instagram (troškařka) a další miliony fanoušků na YouTube. A stejně jako když Kate Middleton v Británii vynese na veřejnost jakýkoliv kousek oblečení, a britské ženy ho ve velkém začnou skupovat (tento jev je pojmenovaný
jako Kateeffect), obdobný vliv mají kosmetické influencerky na své publikum. Použila Huda Kattan zrovna ve svém make-up tutoriálu růžovou rtěnku od Diora? Vsaďte se, že do pár hodin bude minimálně napříč americkými parfumeriemi beznadějně vyprodaná. Obdobným vlivem ale disponuje mnoho dalších make-up influencerek. Mimochodem, jednu dost významnou jsem opomněla. Tu nejvýraznější a nejznámější. Jmenuje se Kylie Jenner. 192 milionů
sledujících, vlastní kosmetická značka, skromné mění v řádech milionů dolarů. A obrovský vliv.

 

Ahoj, Kylie!

Kylie Jenner patří do klanu Kardashian-Jenner, takže svoji popularitu nebudovala úplně nuly, a jistý fanouškovský základ už měla. Nicméně, kdyby za to nestála
a nebyla by inspirací, další fanoušky by nezískala, a rozhodně by se nestala první self-made miliardářkou. Vše začalo rtěnkami a konturovacími tužkami, které mladá podnikatelka představila světu pět let zpátky. A byl to úspěch. Pořádný. Ve chvíli, kdy byly produkty dány do prodeje, komunita nadšených fanoušků Kylie je okamžitě vykoupila. To samé se opakovalo i s dalšími produkty, které pak Kylie na trh uvedla. Fanoušci se doslova vrhali na nové výrobky. Jak obrovský je tedy její vliv? Představte si to asi takhle. Kylie své impérium vybudovala během čtyř let, bez užití jediného klasického reklamního způsobu, které známe. Vše pouze za pomoci Instagramu. A mladá podnikatelka jede dál. Ačkoliv prodala 51 % podílu ze své společnosti kosmetickému gigantu Cotty, dále se na budování a rozšiřování značky podílí. Od dekorativní kosmetiky se přesunula i k produkci kosmetiky pečující, kterou je od jara 2020 možné zakoupit i v České republice – konkrétně v sítích parfumerie Douglas.

 

Legendární dekorativní kosmetika Huda

Již výše zmíněná Huda Kattan ve světě make-upu ovšem také zvládla udělat pořádnou show. Mladičká dívka začínala jako blogerka a youtuberka. Časem se ale z vášně k make-upu stal pořádný full-time job, a Huda se stala světově známou. Celý svět byl uchvácen paletkami stínů (neříkejte mi, že jste je minimálně v jednom make-up tutoriálu neviděly!) a tekutými rtěnkami (a ty jsou opravdu pecka!). Huda ovšem neprezentuje krásu pouze jako povrchovou záležitost, ale snaží se ženám sdělit, že když se krásně nalíčí, budou se cítit lépe, více sebevědomě a tím poroste také hodnota jejich sebepřijetí. Její sdělení je jednoduché – sebevědomá žena může dobýt celý svět. Huda dává na svém Instagramu také prostor novým talentům, aby předvedli svou práci. A pokud Vás sdílí Huda, je jasné, že i Vaše portfolio sledujících se raketově zvýší a budete tak mít větší šanci uspět. Mimo jiné si velmi oblíbila produkty Dior a Chanel, které veřejně podporuje. Spolupráci navázala s kosmetickým gigantem Sephora, kde je možné její produkty zakoupit.

 

Em Ford a trochu jiný pohled na krásu

O Em Ford (mypaleskinblog) jste možná neslyšely. Její fanouškovská základna se pohybuje okolo 739 tisíc sledujících, převážně anglicky mluvících. Em Ford ale vyniká, protože neprezentuje jen dokonalou krásu, ale ukazuje realitu. Od puberty trpí silným akné, které
jí na tváři vytvořilo mnoho jizev. Em začala jako youtuberka, a mladým dívkám trpícím stejným problémem se snaží zvyšovat sebevědomí a ukázat jim, že i přesto, že jejich pleť nevypadá stejně dokonale jako pleť modelek, neznamená to, že jsou o to méně krásné. Na jejím YouTube kanále tak najdete mnoho tipů a triků, jak o pleť trpící na akné pečovat, jak se správně nalíčit
a čemu naopak předcházet. A dívky ji s nadšením sledují. A takový vliv se přece taky
počítá, no ne?

 

My si do Solo školy líčení rádi zveme české instagramové stars, mrkněte k nám na IG!

 

Autor: Sabina Beňová

Napsat komentář